Yan
bloggar om hälsa

Åker utomlands

januari 12, 2010 11:28 by Yan

Om en vecka åker jag till gran canaria. Har beställt några bikinis via Nelly.se, hoppas de hinner komma nu innan helgen bara. :) Tyvärr hann jag inte banta bort min stora feta mage innan resan. Det känns ganska tråkigt att visa upp sig i bikini med en tremånaders bäbismage. På sajten iform.se så står det att man kan gå sig smal. på en vecka kan man gå bort 5 kg. Det betyder att mina gångpromenader hem skulle kunna utökas med några minuter och därmed kanske jag kan gå ner tre kilo innan resan. Vad tror ni är det fysiskt möjligt?

Gång i vardagen

  • En promenad om dagen kan göra mycket, men ser du dessutom till att gå så många steg som möjligt i din vardag får du snabbt en halvtimmes ”gratis” extra träning om dagen.
  • Se till att alltid ha ett par promenadskor i väskan eller under skrivbordet, så att du alltid är redo att gå till mötet nere i stan eller ta en liten runda på lunchen.
  • Ställ bilen en bit bort från dit du ska. Ta till exempel alltid p-platsen som ligger längst från ingången till din arbetsplats eller affären. Den är säkert ledig!
  • Använd, så gott det går, gång som transport. Gå gärna en liten omväg när du är på väg från A till B.
  • Ta konsekvent trapporna i stället för hissen eller rulltrapporna.

Nu är det hårdträning som gäller.

1. Inget godis, ingen läsk. (Gått bra hittills, inte ätit annat än nötter i två veckor). Sötsuget håller på att försvinna. I värsta fall så blir det en tesked med honung om den kommer tillbaka.
2. Gå långprommenad.
3. Ta trapporna på jobbet (riskera att bli hel svettig och klabbig).
4. Träna varje dag med Godmorgon-crunches (Get up situps)
5. Leva på sallad och soppa.
6. Äta extra protein med piller.
7. Gå en sväng på lunchen.
8. Dricka tre glas vatten om dagen, speciellt innan lunch så man äter mindre.  


Så här gör du
Lägg dig på golvet på en matta med sträckta ben och armarna rakt sträckta upp i luften (eventuellt med ett par hantlar eller en skivstång i händerna).

Målet är att sätta sig upp och det kan man bara göra på ett sätt på en matta, nämligen genom att "rulla" upp genom att först böja i övre delen av magen, sedan den nedre delen och sist höftböjarna. Den här övningen är bra eftersom man är tvungen att böja magen när man ska upp. Om bålen är sträckt när man ska upp kan man inte göra övningen. Man är därför tvungen att "rulla" upp tills man sitter upp. Dessutom kan övningen träna upp stabiliteten och smidigheten i baksidan av låren. (IFORM)

Det här kommer gå lätt eller hur? .... hoppas det


Just nu värderat 1.7 av 80 människor

  • Currently 1,674999/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Comments

Add comment


(Will show your Gravatar icon)  

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Live preview

september 25. 2017 19:07